Jó hír a fővárosiaknak és az ingázóknak: megmenekült a BKK-bérlet

Az elmúlt egy hónapban szinte naponta jelentek meg újabb és újabb hírek a BKK-bérlet (avagy egységes Budapest bérlet) megszüntetéséről. Nagyon nem volt mindegy, hogy miben állapodik meg a főváros és az Építési és Közlekedési Minisztérium, hiszen a döntésük több százezer embert érint. Végre megszületett az egyezség: a Budapest-bérlet megmarad, sőt olcsóbb is lesz.

A Budapest-bérlet változatlanul érvényes marad a főváros egész területén a BKK mellett a MÁV, a Volán és a HÉV járatain is. A Pest vármegyére váltott havi bérletet, illetve a havi országbérletet 2024. március 1-től a BKK járatain is elfogadják. Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja minden értékesítési csatornáján – olvasható a Lázár János közlekedési miniszter és Karácsony Gergely főpolgármester közleményében.

Mi lett volna, ha?

A BKK-bérlet megszüntetése több százezer ember számára jelentett volna plusz anyagi terhet. Különösen a HÉV-vonalak környékén lakók, illetve az ingázók jártak volna rosszul, hiszen külön bérletet kellett volna váltaniuk a Budapest-bérlet mellé.

Vegyünk egy példát. Ha Csepelről akart volna valaki beutazni a belvárosba dolgozni, annak a HÉV használatához külön MÁV-bérletet kellett volna vásárolnia. De ha utána használni akarja majd mondjuk a 4-es, 6-os villamost, ahhoz már a BKK-bérletre lenne szüksége. (Mindkét bérlettípus több mint 9 ezer forintba kerülhet.)

Szerencsére a történet nem így végződött.

Marad a BKK-bérlet, jön az ország- és a vármegyebérlet

Jó hír, hogy Pest vármegyei havi bérleteket, illetve a havi országbérleteket a budapesti járatokon is elfogadják. A miniszter és a főpolgármester megállapodásával jól járnak az utasok: 10 év után csökken a BKK-bérlet ára.

Március 1-jétől a Budapest-bérlet 8950 forint lesz, és továbbra is érvényes marad a HÉV-eken, a „kék Volánbuszokon” és a MÁV kijelölt vonatain.

A közlemény szerint a technikai részleteket a minisztérium és az önkormányzat a közlekedési vállalatok bevonásával dolgozza ki úgy, hogy az 2024. március 1-jén hatályba léphessen. Karácsony Gergely a következőt írta közösségi oldalán az új rendszerről:

„Az új bérletrendszerrel a budapestiek és a Budapestre érkezők is olcsóbban utazhatnak. De a budapestiek duplán jól járnak. Az egyszerűbb és olcsóbb bérletvásárlással az agglomerációból érkezők közül többen választják majd a közösségi közlekedést az autó helyett. Budapest fellélegezhet!

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Ezért kell mindig másképp mosni a farmert – így marad sokáig tökéletes

Így lesz tartós és gyönyörű a farmered évekig!

30 év alatti anya vagy? Így számold ki, mennyi pénz marad a zsebedben

Nem az állam ad plusz pénzt, hanem kevesebb adót kell befizetnünk.

Megváltozott munkaképesség és nyugdíj: mi számít szolgálati időnek, és mi nem?

Aki képes dolgozni az ellátások mellett, a munkaviszony alatt megszerzett évek beleszámítanak a nyugdíjjogosultságba.

Ne fizessen 20.000 forintot, ingyenes a nagyrutin laborvizsgálat ezekben az esetekben: így kérje a háziorvostól

Bizonyos esetekben a háziorvos indokoltan és teljesen ingyen is kiírhatja a vizsgálatot.

Tényleg eladható a haszonélvezettel terhelt ingatlan? 5 jogi dolog, amit muszáj tudnia

Nem egy szimpla adásvételről van szó. Tulajdonosként, haszonélvezőként vagy vevőként erre figyelj.

Nosztalgia a síneken: a MÁV retró járatain 50%-os kedvezménnyel is utazhatsz

Vasúttörténeti ritkaságok és egy kis retró.