Nagyot drágulhat a tömegközlekedés, ha a MÁV és a Volán kivonul Budapestről

Több százezer budapesti, különösen a HÉV-vonalak környékén lakók járhatnak rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg az úgynevezett hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között. A MÁV és a Volán kivonul kivonulása a fővárosból évtizedekkel vetné vissza a tömegközlekedést.

20 évvel ezelőtti állapotokat hozhat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) rendelete – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Az ÉKM tervezet nyomán december 31-ével megszűnhet a BKK és az állami közlekedési cégek közötti megállapodás, amely egységes tarifát és a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít az agglomerációs vonalakon.

Mivel jár, a MÁV és a Volán kivonul Budapestről?

Dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését hozhatja a tervezet bevezetése. Az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását okozná.

Nem lenne elég egy bérlet

A 2005-ben bevezetett rendszernek köszönhetően az utasok egyetlen bérlettel vehetik igénybe a különböző társaságok szolgáltatásait Budapesten belül. Pl. vonatról metróra szállhatnak anélkül, hogy másik bérletre lenne szükségük. Ez szűnne meg: a főváros közigazgatási határán belül csak úgy lehetne HÉV-vel, vonattal, a Volánbusz járataival utazni, ha az utasok a Budapest-bérletük mellé még egy másik bérletet is vásárolnának.

A HÉV-vonalon élőknek lenne a legnehezebb

A HÉV kiemelt szerepet tölt be a közösségi közlekedésben például Csepelen vagy Óbuda északi részén, így a békásmegyeri lakótelepen is. Ezeken a területeken évtizedekkel ezelőtt úgy alakították ki a lakótelepeket, hogy a városközpont a legkényelmesebben és leggyorsabban HÉV-vel érhető el. Szintén Rákosmentén élők közlekedését a változás, hiszen a főváros egyik legnépesebb, de a centrumtól legtávolabb eső területén az elmúlt években kifejezetten a gyors és kényelmes vasúti kapcsolatot ajánlották az ott élőknek.

A MÁV és a Volán kivonulása miatt az agglomerációban élők is pórul járhatnak

A HÉV-vonalakon előforduló forgalmi zavarokat a jelenleginél sokkal hosszabb ideig tartana megoldani, hiszen például egy baleset esetén más, a Volánbusz által üzemeltett járatról kellene járműveket átvezényelni a szolgáltatóknak. Amennyiben megvalósul az ÉKM tervezete, nem pusztán a forgalmi zavarok kezelésében tapasztalhatnak majd visszalépést az agglomerációban élő ügyfelek, hanem az utastájékoztatásban is. Az ügyfelek a jelenleg rendelkezésre álló felületeken nem tudnák percre pontosan megtervezni utazásukat, nem értesülnének arról, hogy mikor érkezik a jármű a megállóba.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

70%-kal olcsóbb: karácsonyi dekorációk körképe

Karácsonyi dekorációk körképe óriási kedvezménnyel.

Így kaphatsz pénzvisszatérítést az OTP-nél vásárlás után!

Pénzvisszatérítést ad az OTP, ha a bankkártyával így vásárol – csak be kell állítani, máris működik.

Kattog a radiátor? Amikor nagy bajt jeleznek a hangok és amikor ártalmatlan

Ha kattog a radiátor, az gyakran csak annyit jelent, hogy él a rendszer. Azonban ha állandó, erős vagy más zajokkal is társul, érdemes utánajárni.

Mennyit jelent valójában a 15%-os emelés a szociális dolgozóknak? Munkakör szerint mutatjuk az illetményeket

Az érkező 15%-os emelés nem mindenkinek ugyanakkora pluszt jelent, mert az alapbér, a pótlékok és a jelenlegi besorolás együtt alakítja a tényleges növekedést.

Mikor évül el a tartozás? Amit mindenki rosszul tud a kézbesítési vélelem szabályairól

Attól még, hogy egy levelet nem vesznek át, az nem tűnik el a rendszerből, sőt.