Nagyot drágulhat a tömegközlekedés, ha a MÁV és a Volán kivonul Budapestről

Több százezer budapesti, különösen a HÉV-vonalak környékén lakók járhatnak rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg az úgynevezett hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között. A MÁV és a Volán kivonul kivonulása a fővárosból évtizedekkel vetné vissza a tömegközlekedést.

20 évvel ezelőtti állapotokat hozhat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) rendelete – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Az ÉKM tervezet nyomán december 31-ével megszűnhet a BKK és az állami közlekedési cégek közötti megállapodás, amely egységes tarifát és a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít az agglomerációs vonalakon.

Mivel jár, a MÁV és a Volán kivonul Budapestről?

Dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését hozhatja a tervezet bevezetése. Az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását okozná.

Nem lenne elég egy bérlet

A 2005-ben bevezetett rendszernek köszönhetően az utasok egyetlen bérlettel vehetik igénybe a különböző társaságok szolgáltatásait Budapesten belül. Pl. vonatról metróra szállhatnak anélkül, hogy másik bérletre lenne szükségük. Ez szűnne meg: a főváros közigazgatási határán belül csak úgy lehetne HÉV-vel, vonattal, a Volánbusz járataival utazni, ha az utasok a Budapest-bérletük mellé még egy másik bérletet is vásárolnának.

A HÉV-vonalon élőknek lenne a legnehezebb

A HÉV kiemelt szerepet tölt be a közösségi közlekedésben például Csepelen vagy Óbuda északi részén, így a békásmegyeri lakótelepen is. Ezeken a területeken évtizedekkel ezelőtt úgy alakították ki a lakótelepeket, hogy a városközpont a legkényelmesebben és leggyorsabban HÉV-vel érhető el. Szintén Rákosmentén élők közlekedését a változás, hiszen a főváros egyik legnépesebb, de a centrumtól legtávolabb eső területén az elmúlt években kifejezetten a gyors és kényelmes vasúti kapcsolatot ajánlották az ott élőknek.

A MÁV és a Volán kivonulása miatt az agglomerációban élők is pórul járhatnak

A HÉV-vonalakon előforduló forgalmi zavarokat a jelenleginél sokkal hosszabb ideig tartana megoldani, hiszen például egy baleset esetén más, a Volánbusz által üzemeltett járatról kellene járműveket átvezényelni a szolgáltatóknak. Amennyiben megvalósul az ÉKM tervezete, nem pusztán a forgalmi zavarok kezelésében tapasztalhatnak majd visszalépést az agglomerációban élő ügyfelek, hanem az utastájékoztatásban is. Az ügyfelek a jelenleg rendelkezésre álló felületeken nem tudnák percre pontosan megtervezni utazásukat, nem értesülnének arról, hogy mikor érkezik a jármű a megállóba.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Horkolás ellen: válás vagy orrtapasz? Melyik éri meg jobban?

Van egy pont, amikor a baráti társaság összejövetelei nem a legújabb sorozatokról vagy...

Kegyetlenség vagy felelős kutyatartás? Ezért tartja ketrecben a szomszéd a kutyáját!

Sokan félreértik a ketrecben tartott kutya látványát, pedig nem feltétlenül állatkínzásról van szó. Mutatjuk, mikor oké, mikor nem.

Nem csak az M1-re jár kedvezményes autópálya matrica – Kik jogosultak az engedményre és hogyan igényelhetik?

Nagycsaládosként vagy mozgáskorlátozottként igényelhető a kedvezményes autópálya-matrica, de jövőre újabb könnyítések is jönnek.

Hogyan léphet ki az adóstárs a hitelből? Mikor lehetséges és mire kell figyelni?

Hitelfelvételnél gyakran találkozunk a kezes és az adóstárs kifejezéssekkel. Helyzetük hasonló, mindketten felelnek...

Ki igényelhet résznyugdíjat és mekkora az összege? 15 év szolgálati időtől kérhető, ismerje meg a feltételeket

A szabály egyszerű: teljes nyugdíjra az jogosult, aki betöltötte a 65. életévét, és legalább 20 év szolgálati időt szerzett.

Milyen jogosítvány kell quadra és kombájnra? 7 nem hétköznapi jármű szabályát mutatjuk

Traktor és lakóautó: te tudtad, hogy ennyiféle jogosítvány létezik?