Veszélyben a kenyerünk: nincs gázolaj a traktorokba

Mint tudjuk, az Orbán-kormány februárban hatósági árstopot vezetett be az üzemanyagok árában. Szakemberek már akkor arról beszéltek, hogy ez egy elhibázott döntés és súlyos következményei lesznek. Egyrészt a kisebb benzinkutakat terheli meg, fennáll a veszélye, hogy be is kell zárniuk. Jelenleg körülbelül 100 forintot buknak minden egyes eladott literen.

Ennél nagyobb baj, hogy a mezőgazdasági termelők működésképtelenné válnak. Míg a benzinkutaknál a gázolaj ára 480 forint literenként, addig azok a gazdák, gazdálkodók, akik közvetlen üzemanyag beszállítótól szerzik be a gázolajat, napi árat, 6-700 forintot is fizethetnek. Ha egyáltalán kapnak!

Ez hatalmas veszélyt jelent, hiszen a mezőgazdaság nem az a szektor, ahol majd pár hét múlva bepótolják az elmaradt munkákat. Nem lesz kenyér! Vagy csak méregdrágán! Ez lehet az eredmény!

Majd ezt az intézkedést meghosszabbították, kiegészítve néhány érthetetlen döntéssel.

Például azzal, hogy a 7,5 tonna feletti kamionok, valamint a 3,5 tonna feletti, külföldi rendszámú teherautók csak a nagynyomású kútoszlopoknál tankolhatnak, ahol piaci áron vásárolhatnak gázolajat. Ez nagyjából 6-700 forint körüli összeget jelent.

A 3,5 tonna alatti járművek a rögzített áron kapnak üzemanyagot, de a mezőgazdasági nagygépek (traktor, kombájn, gabonaszállító) ennél nehezebbek.

Az meg egyenesen nevetséges, hogy 20 forinttal csökkentik az üzemanyagok jövedéki adóját! Az intézkedés egyértelműen és súlyosan veszélyezteti Magyarország élelmiszerellátás-biztonságát. Nem elég,hogy a mezőgazdasági felvásárlási árak nem követik az energia, a műtrágya és az alkatrészek árának emelkedését, most mégy az üzemanyag hiány is sújtja a gazdálkodókat. Meg is lett az eredménye! Csúsztak a szállítások, ennek következtében több benzinkúton mennyiségi korlátozást vezettek be.

Az emberek megindultak a benzinkutakhoz, félve, hogy ellátási problémák lesznek. A pánikot látva a kormány egyik tagja jó keresztény módjára azt bírta mondani: „Balosok,ti most ne tankoljatok”.

Aztán  kiállt a MOL- vezér (akit a zágrábi bíróság vesztegetés miatt két év börtönre ítélt) és simán belehazudta az emberek arcába, hogy „ellátási probléma nincs, logisztikai van! Kellemetlen dolog, de túl kell élni”.

Sajnos ez a cinikus kormányzati magatartás oda vezetett, hogy sok helyen leálltak a tavaszi mezőgazdasági munkák.  Egyértelműen gabonahiány várható, ami pedig hatalmas áremelkedéshez fog vezetni,és nem csak a kenyér árában! A Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége (MOSZ) a kormányhoz fordult, azonnali segítséget kértek. Kíváncsian várjuk a választ! A legdühítőbb csak az, a probléma megoldása helyett azzal foglalkoznak, hogy megbüntessék a rémhírterjesztőket, akik azt állítják, hogy leáll az üzemanyag ellátás.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Mennyi lesz a nyugdíjam? Így számolják ki pontosan!

Érdekli, mennyi lesz a nyugdíja? Megmutatjuk, milyen képlet alapján történik a nyugdíjszámítás Magyarországon. A szolgálati idő és a valorizáció a két legfontosabb tényező.

Milyen élet az, amelyben fél, aki éli?

Ha olyan könnyű ez, akkor miért is ismétel valami olyat, ami nem jó neki?

40% alatt káros: a túl alacsony téli páratartalom ezért veszélyes

Az ideális páratartalom számtalan dolgot befolyásol otthonunkban.

Elintézhetjük-e az álláskeresési járadékot online? Útmutató a zökkenőmentes ügyintézésért

Lépésről lépésre az online folyamat. Így igényeld az otthon melegéből!

Mennyi a létminimum Magyarországon 2025-ben? Így élünk a szegénységi küszöb közelében

Mi is az a létminimum? Ez az összeg, ami egy nagyon szerény, de tűrhető életszínvonal fenntartására elég.

Brutális büntetést kap, aki szabálytalanul épít garázst, pótol ki üdülőt

Aki mostanában építkezett vagy építkezik, és nem szabályszerűen jár(t) el, tetemes bírságot kaphat a nyakába.