Idén nyáron, majd ősszel is több helyen lehetett olvasni arról, hogy az Apple rejtélyes módon von le pénzeket a felhasználók regisztrált bankkárytáiról. A dolog rendkívül bosszantó, hiszen a tranzakciókat nem kell egyesével jóváhagyni, hanem csak utólag értesülünk arról, hogy fizettünk. A semmiért.
Olvasónk is így járt az Apple rejtélyes pénzlevonása kapcsán, és történetét meg is osztotta velünk.
„A gondok úgy kezdődtek, hogy a feleségem elvesztette a bankkártyáját” – írja olvasónk, Dániel (42). A nevezett bankkártya volt ugyanis beállítva az Apple-fiókjába. „A kártya letiltása után a feleségem megkért, hogy hadd adja hozzá az én kártyámat, mert így a Google nem tudja levonni a 699 forintos előfizetési díjat, amit a tárhelyéért fizet” – folytatja Dániel. Olvasónk előrelátó volt: „a Revolut kártyám számát adtam meg, nyilván úgy készültünk, hogy majd ha megjön a feleségem új kártyája, átállítja arra, de addig se legyen már problémája a postafiókjával”. Dániel aztán eléggé meglepődött, amikor a Revolut alkalmazás mindenféle nem várt tranzakciókra figyelmeztette. Amint azt az alábbi, az applikációból kifotózott képernyőmentés is mutatja, október 15-én adták hozzá a kártyát abban a hitben, hogy a hitelesítés után csupán 699 forintot fog majd levonni az Apple. Ehhez képest az ezt követő 8 napban különböző tranzakciókban mintegy 12 000 forintot vontak le olvasónk kártyájáról anélkül, hogy bármit is vásároltak volna tőlük. Ahogy az látszik, Dániel ezután megszüntette a kártya fedezetét, így az október 30-ai levonás már sikertelen volt.
Nyáron az Apple rejtélyes pénzlevonása olyan méreteket öltött, hogy maga a Magyar Nemzeti Bank avatkozott be a magyar adófizetők védelmében, hiszen a hírek szerint 780 ezer felhasználó összesen 2 milliárd forintját vették el jogosulatlanul. Több helyütt olvasni lehetett olyan felhasználóról is, akitől 550 ezer forintot vont le az Apple.
Mit tegyek, ha velem is megtörtént?
Ha Önnel is megtörtént a rejtélyes pénzlevonás, a legfontosabb, hogy a további károkat megelőzze. Érdemes ezért az Apple szolgáltatásokból eltávolítani a bankkártyát vagy letiltani a további levonásokat a netbanki alkalmazásban. Ez azonban sajnos azt eredményezheti, hogy a ténylegesen rendszeresen fizetett szolgáltatások díja sem kerül majd levonásra, ami az adott szolgáltatásból való kizárást eredményezhet (ahhoz hasonlóan, mintha nem fizetnénk be egy közüzemi számlát). Érdemes az online fizetésekre külön alszámlát vagy virtuális kártyát létrehozni, amire csak annyi pénzt rakunk, amennyi éppen szükséges.
További kérdésed van? Fordulj ügyfélszolgálatunkhoz, ahol ingyen segítünk Neked!