Jó választás a négyévszakos gumi?

Költséghatékony megoldás a négyévszakos gumi a téli-nyári szettekkel szemben, de sajnos ott van az a de, mert távolról sem egyesíti a kétféle gumiabroncs előnyeit.
Az első és legfontosabb, mert ugyan Magyarországon nem kötelező a téli gumik használata, ha télen külföldre megyük a négyévszakossal szerelt autóval, érdemes tájékozódni, ott kötelező-e a téli gumi, és ha igen, elfogadják-e helyette a négyévszakost. De a négyévszakos abroncsok nem is arra vannak, hogy télen külföldre menjük velük.
A kérdésre a válasz egyszerű: nem mindegy, milyen az a négyévszakos gumi. Az Autobild 2021-es, négyévszakos gumitesztjén, négy, 225/50 R17 méretű modell kapott jó, vagy annál jobb minősítést (eredmények magyarul itt), a többi kielégítő, vagy gyengébb eredményt ért el.
A négy legjobb gumi mind 40 000 Forint felett kapható Goodyear, Vredestein, Hankook és Continental modellek, és ezek teljesítménye is elmarad az adott útviszonyokra tervezett téli, vagy nyári gumik teljesítményétől. Gumin spórolásnál érdemes mindig arra gondolni, hogy múlhat ennek a négytenyérnyi felületnek a minőségén és a tapadásán az életünk.
A szakemberek véleménye szerint a négyévszakos gumiabroncsok mindenképpen valamiféle kompromisszumot jelentenek az autózásban, de a használatuk jó megoldás lehet azok számára, akik leginkább városban használják az autójukat, nem vezetnek rendszeresen nagy távolságokat, és többnyire megfontoltan vezetnek, betartva a sebességhatárokat. – írja a gumi.hu
Magyarul, hetente egyszer bepötyögni a Tescóba a Swifttel nagypapa stílusban, arra pont megfelel a négyévszakos szett.