Olasz autópálya-díjak: sokan döbbennek meg a határnál, ezek az árak 2025-ben

Egyre több magyar utazik autóval Olaszországba nyaralni, ám sokan még mindig meglepődnek a határ átlépése után, amikor szembesülnek az olasz autópálya díjak 2025-ben érvényes rendszerével. Ezért fontos előre tájékozódni, hogy ne érjen kellemetlen meglepetés – például egy 30 eurós lehajtásnál fizetendő díj.

Hogyan működik az olasz autópálya díjak rendszere 2025-ben?

Az olasz autópálya díjak 2025-ben is a fizetőkapus elven alapulnak, vagyis nem matricát kell vásárolni indulás előtt, hanem belépéskor jegyet kapunk, amely alapján a lehajtáskor történik a fizetés. A díjat a megtett kilométerek alapján határozzák meg, és a rendszer csak néhány autópályán kínál fix díjszabást, a legtöbb szakaszon a pontos útvonal számít.

Fontos tudni, hogy nem mindegy, melyik sávba állunk a felhajtáskor: a „bigletto” feliratú sorokat kell választani, semmiképp sem a Telepass rendszerhez tartozó sárga sávot. Fizetni lehajtáskor lehet készpénzzel, bankkártyával, vagy Viacard előre feltöltött kártyával. A Viacard azonban nem nyújt kedvezményt, csupán gyorsabb áthaladást jelenthet, hasonlóan a kártyás sávhoz. A Telepass rendszerrel való áthaladás csak olaszországi előfizetéssel lehetséges, így a legtöbb turista számára nem éri meg.

Mennyibe kerül az utazás Olaszországon át 2025-ben?

A pontos olasz autópálya díjak 2025-ben természetesen az indulási és érkezési ponttól függnek. Ha például a szlovén határtól, Goriziánál lépünk be, és Velencéig megyünk, az autópályadíj egy irányba 10,40 euró. Udinéig 3,30–3,80 euró között alakul a költség, míg Padováig már 13,20–13,90 eurót kell fizetnünk. A Garda-tóhoz tartók Sirmionéig 20,90 euróra számíthatnak, míg a nyugatabbra fekvő Bergamóba érkezőknek már 26,80 eurót kell a kapunál hagyniuk.

Autópálya Milánó felé.

Fontos kiemelni, hogy ezek az összegek egy irányra vonatkoznak, vagyis a visszaútnál ismét ugyanennyit kell fizetni. Ez egy családi nyaralás esetén akár több tíz eurós többletköltséget is jelenthet.

Egyes szakaszokon, például Milánó környékén, fizetőkapuk nélkül, elektronikus útdíjrendszer működik (A36, A59, A60), ahol a díjat utólag kell kiegyenlíteni online vagy kijelölt ügyfélszolgálati pontokon.

Ha van még kérdése az olasz autópálya díjakat illetően, akkor keresse bátran kollégánkat az ingyenesen elérhető Ügyfélszolgálatunkon!

Ennyibe kerül az autópályázás az osztrák határtól 2025-ben

Ha az osztrák–olasz határon, Tarvisiónál lépünk be Olaszországba, a nyaralás célpontjától függően jelentős különbségek lehetnek az autópályadíjakban. Udine és Grado viszonylag olcsón, 8–10 euróból elérhető, míg Velencéig már 18,70 eurót, Padováig pedig akár 22,90 eurót is fizetnünk kell. A Garda-tó és Verona környéke 27–29 euróba kerül, Bologna pedig közel 31 euró. Délre haladva, például Riminibe vagy Firenzébe 39–43 eurót, míg Milánóba akár 53,10 eurót is ki kell fizetni. A legdrágább célpontok közé tartozik Nápoly (76,20 euró) és Bari (82,70 euró). Fontos tudni, hogy Salernótól délre az autópálya már ingyenes, így a legdélibb úti célok esetén a költségek ott már nem emelkednek tovább.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Nem nagy dolog: maszkot fel, ha beteg vagy!

Védd a többi embert, viseld helyesen!

Legjobb ránctalanító krémek 60 felett: 6 olcsó és hatékony készítmény

A leghatásosabb és legolcsóbb arcápolási termékek 60 felett.

Mit vezethetek A1 jogsival? Nem csak robogóra jó, van pár meglepő korlát is

Az A kategórián belül többféle jogosítvány típust is találni, most azzal a kérdéssel foglalkozunk, hogy mit lehet vezetni A1 jogsival.

Közösségi média vagy kapcsolat? Ön dönt!

Történt-e már Önnel otthon ülve meccsnézés, sorozat vagy filmnézés közben, hogy a telefonjához...

5 növény, ami bírja a forróságot és egész nyáron virágzik: erkélyen, kertben is jól elélnek

Van az a pont, amikor már a műanyag locsolókanna is olvadni kezd az...

Ezek a legjobb MÁV utazási kedvezmények – így vonatozhatsz a legolcsóbban

Aki rendszeresen vonatozik vagy buszozik, biztosan tisztában van a lehetőségeivel, de azok számára is van jó hírünk, akik csak ritkán döntenek a vasút mellett.