Az utolsó bőrt is lenyúznátok az emberekről – durván kiakadtak az MVM-re a diktálós felhasználók

Az MVM nemrégiben közzétett egy tájékoztatást, amelyben arról írnak, hogy egyes felhasználóik tapasztalhatnak emelkedést a februári gázszámláikban, mert azon megjelenhet a versenypiaci árat tükröző összeg is. Ez azokra az ügyfelekre vonatkozik, akik nem egyenletes részszámlát kapnak, hanem havonta diktálnak, vagy hőmérsékletfüggő részszámlázási fizetésben vannak. Mi erre a szolgáltató megoldása? Az MVM mérőállás diktálás gáz a fogyasztóknak?
Ha röviden szeretnénk megfogalmazni, akkor igen, gáz. Az MVM azt kéri ugyanis, hogy mindenki nyugodjon meg, mert a kedvezményes mennyiség semmiképpen sem vész el. Azt legkésőbb az éves elszámolószámlában fogják érvényesíteni. Ez több szempontból is problémás:
A felhasználók hiteleznek az MVM-nek
A versenypiaci árat tükröző magasabb összegek miatt az ügyfelek többet fizetnek a tényleges fogyasztásuknál, mivel az elszámolás csak évente történik. Lehet, ezt utólag visszakapják, de ha kicsit tovább gondoljuk, akkor az MVM gyakorlatilag kamatmentes hitelt kap a fogyasztóktól, amelyet ráér majd később rendezni. Ellenkező esetben, ha pl. csúszunk a számlák befizetésével, jön az értesítés meg a késedelmi pótlék – miért kéne ezt nyugodtan tudomásul vennünk, amikor nekünk tartoznak?

Pénzügyi teher
Azok, akik az MVM mérőóra diktálás gáz alapú elszámolási módot választották, a téli hónapokban a többet fizetnek, hiszen a fogyasztás is nő. A szolgáltató ahelyett, hogy a kedvezményes mennyiséget egyenletesen osztaná el az év során, az ügyfelek egy részének hónapokig a versenypiaci árat is tartalmazó magasabb számlákat kell fizetnie. Az MVM gyakorlatilag előre kéri a pénzt, miközben a túlfizetés csak az éves elszámoláskor térül meg.
Az éves elszámolásig nincs pénzvisszatérítés
Tegyük fel, hogy valaki több alkalommal is többet fizet, mint a tényleges fogyasztása. Ezt csak az éves elszámoláskor kapja vissza, miközben a pénze addig az MVM-nél van. Vagyis a felhasználók nem férnek hozzá a saját pénzükhöz, amiből pl. lakbér, egyéb közüzemi számlát kellene fizetni, vagy egyszerűen csak úgy megélni.
Az ügyfelek számára átláthatatlan az elszámolás
Az MVM elszámolása nem a legegyértelműbb. Az éves kedvezményes mennyiséget csak év végén veszik figyelembe, így a havi számlák időszakosan magasabbak lehetnek. Ezt a fogyasztónak kell észben tartania, ha esetleg az MVM tévedne az elszámoláskor. Szintén problémás, hogy a számlák többféle árat tartalmaznak, és a kedvezménykeret felhasználását sem lehet megfelelően nyomon követni.
Kérdése van a rezsivel, számlázással kapcsolatban? Keresse ügyfélszolgálatunkat, kollégáink ingyen és gyorsan segítenek választ találni.
Ehhez vegyük hozzá azt is, hogy kevesen kapnak egyértelmű tájékoztatást, emiatt sokakat váratlanul ér egy-egy magasabb összeg. Ez azt eredményezi, hogy az ügyfelek gyakran nem tudják, mennyit fizetnek túl, és mikor kapják vissza a különbözetet. Ha mégis, és kiderül, hogy a szolgáltató számolt el valamit, akkor elindul a végeláthatatlannak tűnő egyeztetés. Erre egyébként az egyik kommentelő is felhívta a figyelmet:

Korábban ennél erősebb kommentárokat is olvashattunk a poszt alatt, de ezeket időközben törölték. Érdemes lenne átgondolni, hogy a jelenlegi rendszer mennyire veszi figyelembe a fogyasztók érdekeit. Ebbe formában ugyanis nagyon úgy tűnik, hogy az ügyfelek saját pénzükből hiteleznek az MVM-nek – anélkül, hogy pontosan látnák, mikor és milyen formában térül meg a túlfizetésük.