Elveszett postai küldemény: mikor jár kártérítés? Itt a nyomtatvány, ezzel reklamálhatsz

Elveszett postai küldemény esetén mikor jár kártérítés? Fizet-e a posta, ha nem ér oda a leveled, elveszett a csomagod, esetleg nem érkezett meg egy rég várt küldeményed? Ebben a cikkünkben körüljárjuk a témát, és segítünk reklamálni.

„A legnagyobb gondosság mellett is előfordulhat, hogy ügyfelünkként Ön valamilyen okból nem elégedett szolgáltatásunkkal” – ez az eléggé kellemkedő bevezetés olvasható a Magyar Posta honlapján a reklamációs oldalon. Szerencsére pár mondattal arrébb már azt írják, hogy ebben az esetben „panasztételre van módja, melyet minden esetben díjmentesen, egyszerűen, átláthatóan, megkülönböztetéstől” mentesen kezelnek. Akkor jó, mert nem olcsó a szolgáltatás, ráadásul egyre kevesebb helyen elérhető.

Elveszett postai küldemény: éljen, akkor van remény!

A posta oldalai szerint panaszt tenni, reklamálni lehet minden állandó postai szolgáltató-, illetve ügyfélszolgálati helyen személyesen, a központi ügyfélszolgálaton telefonon, levélben, illetve az internetes oldalon is. Panaszt tenni minden esetben a feladást követő 6 hónapon belül lehet tenni, ezen határidő után már nem. Ellenben azt ígérik, minden panaszt 15 napon belül kivizsgálnak.

Elveszett postai küldemény: mikor jár kártérítés? Itt a nyomtatvány, ezzel reklamálhatsz

Ha az elveszett postai küldemény egy csomag?

A postai szolgáltatásokról a 2012. évi CLIX. törvény rendelkezik, az abban foglaltakat a Magyar Postának kötelessége betartani. Ha elveszett a csomag, azt haladéktalanul be kell jelenteni a Posta ügyfélszolgálatán. A bejelentéshez mellékelni kell az üggyel kapcsolatban rendelkezésre álló valamennyi dokumentumot (például számlát, megrendelőlapot, feladó és címzett közötti emailezést). A posta a kártérítés összegét Nemzetközi Valuta Alap elszámolási egységben határozza meg, kivéve az értéknyilvántartás többletszolgáltatással feladott küldeményeket. A kártérítési igényt a szolgáltató 30 napon belül köteles elbírálni, amely határidő indokolt esetben egy alkalommal meghosszabbítható.

Fontos: ha utánvéttel rendeltünk valamit, akkor azt még nem fizettük ki, tehát kártérítési igényt sem támaszthatunk.

Mit tegyünk, hogy védjük magunkat?

Ha értékes küldeményt adunk fel, akkor mindenképpen kérjük járulékos szolgáltatásként az értéknyilvánítást. Itt megadhatjuk, hogy mennyi a küldeményünk értéke, és amennyiben elveszett postai küldemény, akkor ezt a tényleges értéket kérhetjük vissza a postától. Ha ezt nem vesszük igénybe, akkor csak ún. kártérítési átalányra számíthatunk, ami a feladási díj tizenötszöröse. Ez nem túl sok, tehát egy 30-40 ezer forint értékű küldeménynél már mindenképpen érdemes kérni az értéknyilvánítást, és ráírni, hogy 40 ezer forint.

Segítségre van szüksége vagy további kérdései vannak? A Hóvége ügyfélszolgálatához is bátran fordulhat, megbízható és ingyenes.
Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Elromlott a Lidlben vásárolt konyhai kisgép? Brutál egyszerű kicserélni, így működik a garancia

Mi az a jótállás és a szavatosság? Hogyan érvényesíthetjük a lidlös cuccoknál?

Fagykár elleni védekezés: egészséges és dúsan zöldellő kert lesz a jutalmad, ha ezt most megcsinálod

Nemsokára megérkeznek az első fagyok, ezért érdemes időben felkészülni a kerti növények teleltetésére....

A világ legfinomabb étele libaaprólékból: ludaskása Borbás Marcsi módra

A legfinomabb ludaskása Borbás Marcsi keze nyomán készül.

Kedvezménykártya nyugdíjasoknak: Így spórolhatsz minden nap

A kedvezménykártya nyugdíjasoknak egyszerű, olcsó és praktikus megoldás a mindennapi spórolásra. Érdemes kihasználni!

Nem fizet a biztosító az autósoknak, ha a téli guminál erre nem figyelnek – 2 eset, amit sokan nem tudnak

A biztosító két konkrét helyzetben is visszautasíthatja vagy visszakövetelheti a kifizetést, ha a téli gumi nem volt megfelelő.