Nagyot drágulhat a tömegközlekedés, ha a MÁV és a Volán kivonul Budapestről

Több százezer budapesti, különösen a HÉV-vonalak környékén lakók járhatnak rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg az úgynevezett hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között. A MÁV és a Volán kivonul kivonulása a fővárosból évtizedekkel vetné vissza a tömegközlekedést.

20 évvel ezelőtti állapotokat hozhat az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) rendelete – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. Az ÉKM tervezet nyomán december 31-ével megszűnhet a BKK és az állami közlekedési cégek közötti megállapodás, amely egységes tarifát és a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít az agglomerációs vonalakon.

Mivel jár, a MÁV és a Volán kivonul Budapestről?

Dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését hozhatja a tervezet bevezetése. Az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását okozná.

Nem lenne elég egy bérlet

A 2005-ben bevezetett rendszernek köszönhetően az utasok egyetlen bérlettel vehetik igénybe a különböző társaságok szolgáltatásait Budapesten belül. Pl. vonatról metróra szállhatnak anélkül, hogy másik bérletre lenne szükségük. Ez szűnne meg: a főváros közigazgatási határán belül csak úgy lehetne HÉV-vel, vonattal, a Volánbusz járataival utazni, ha az utasok a Budapest-bérletük mellé még egy másik bérletet is vásárolnának.

A HÉV-vonalon élőknek lenne a legnehezebb

A HÉV kiemelt szerepet tölt be a közösségi közlekedésben például Csepelen vagy Óbuda északi részén, így a békásmegyeri lakótelepen is. Ezeken a területeken évtizedekkel ezelőtt úgy alakították ki a lakótelepeket, hogy a városközpont a legkényelmesebben és leggyorsabban HÉV-vel érhető el. Szintén Rákosmentén élők közlekedését a változás, hiszen a főváros egyik legnépesebb, de a centrumtól legtávolabb eső területén az elmúlt években kifejezetten a gyors és kényelmes vasúti kapcsolatot ajánlották az ott élőknek.

A MÁV és a Volán kivonulása miatt az agglomerációban élők is pórul járhatnak

A HÉV-vonalakon előforduló forgalmi zavarokat a jelenleginél sokkal hosszabb ideig tartana megoldani, hiszen például egy baleset esetén más, a Volánbusz által üzemeltett járatról kellene járműveket átvezényelni a szolgáltatóknak. Amennyiben megvalósul az ÉKM tervezete, nem pusztán a forgalmi zavarok kezelésében tapasztalhatnak majd visszalépést az agglomerációban élő ügyfelek, hanem az utastájékoztatásban is. Az ügyfelek a jelenleg rendelkezésre álló felületeken nem tudnák percre pontosan megtervezni utazásukat, nem értesülnének arról, hogy mikor érkezik a jármű a megállóba.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Sokkal többet kell fizetni a műszaki vizsgáért: jól megemelték az autóknál

Ennyibe kerül ma Magyarországon a járművek műszaki vizsgáztatása.

Nem működik a DÁP alkalmazás – Akkor most új telefont kell venni az ügyintézéshez?

Sokan küzdenek a DÁP alkalmazás hibáival. Elmagyarázzuk, mikor kell frissíteni, mikor elég egy beállítás, és mikor kell tényleg új telefont venni.

Babavárósok, figyelem! Azonnal kérhető a hitel szüneteltetése ebben az esetben

Mikor és hogyan kérhető a babaváró hitel szüneteltetése?

Méltányossági nyugdíjemelés 2026-ban: siessen, szűkös a keret

A "nagy" januári nyugdíjemelés valójában nem is olyan nagy, ha utánaszámolunk. Kell a kiegészítés.

Kinek jár fegyverpénz 2026-ban? Így emelkedik a rendvédelmi dolgozók egyszeri juttatása

Négy év után újra megérkezik a fegyverpénz 2026 elején a jogosultakhoz.