Jó hír az ingázó autósoknak: emelik a munkába járás kedvezményes költségtérítését

Méghozzá duplájára. A döntés több százezer munkavállalót érinthet, akik ennek köszönhetően tízezreket spórolhatnak. Kinek jár a költségtérítés és mennyi? Mutatjuk.

Létezik egy kormányrendelet, amely biztosítja az autóval ingázók számára azt, hogy a munkáltató adó- és térítésmentes plusz juttatásként állja a munkába járás költségeit. A rendeletben azt is pontosan leírják, mi számít munkába járásnak és mikor kell a munkáltatónak fizetnie.

Milyen esetben jár költségtérítés?

A munkába járás fogalmába mind a napi utazás (munkahelyre be- és visszautazás), mind a hétvégi hazautazás beletartozik. Költségtérítés akkor jár, ha a munkavállaló naponta utazik a lakóhelyéről a lakhely szerinti település közigazgatási határán kívül eső munkahelyre. (A helyi utazás esetén tehát a munkáltató nem köteles megfizetni a munkavállalónak a bejárás költségeit – pl. BKV-bérlet –, de dönthet úgy, hogy mégis támogatja. Részletek itt.)

A szabályok szerint a munkáltatónak a munkába járás és a hazautazás költségeinek, vagyis a jegy és a bérlet árának legalább 86%-át kell megtérítenie. Abban az esetben, ha a munkavállaló a bejárást nem tudja megoldani közösségi közlekedéssel (mert vagy egyáltalán nincs, vagy azt csak rendkívül hosszú várakozási idővel tudná igénybe venni), használhat saját autót. Ekkor a munkáltató köteles a bejárás költségeit megfizetni.

Mennyi jár az ingázó autósoknak?

A jogszabály eddig kilométerenként maximum 15 forintos adómentes költségtérítést tett lehetővé a munkáltató számára, azonban nemrégiben a kormány úgy döntött, hogy ezt duplájára emeli. Vagyis,

a munkába járás kedvezményes költségtérítése 30 forintra nő. Ez dolgozónként több tízezer forintot jelent.

Az erről szóló rendelet péntek este jelent meg a Magyar Közlönyben, amely kimondja, hogy a most meghatározott kilométerenkénti 30 forintos összeg első alkalommal a 2023 január hónapjára munkába járás címén kifizetett költségtérítés esetében alkalmazható.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Cukorbeteg vagy? Közel 200 ezer forint adókedvezmény járhat évente, és 5 évre visszamenőleg is kérheted

Cukorbetegség adókedvezmény 2026: havi 16 140 forint járhat, és visszamenőleg is érvényesíthető. Mutatjuk a feltételeket.

Ingyenes rendszám lekérdezés regisztráció nélkül: vásárlás előtt mindenképp csekkolja ezen a felületen

Használt autó vásárlása előtt elengedhetetlen a jármű előéletének ellenőrzése.

Tényleg ingyen parkolhatnak a nyugdíjasok a BKK-nál? Mutatjuk, milyen lehetőségek vannak valójában

Nem egészen, de elmondjuk mi okozza a félreértést és milyen megoldás van helyette.

Eddig lehet biztosan követelni az örökséget: ha nem évül el, mégis hogy lehet másé a ház 15 év után?

Az öröklési igény nem évül el: sokan nem ismerik a szabályt.

Ez történik, ha nem veszi át a NAV értesítést: nem éri meg kipróbálni

A postás mindig kétszer csenget, harmadszorra jön az inkasszó - viszont nem kell megvárni.
Nyitólap
Mikor utalják?
Ügyfélszolgálat
Hírlevél

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
Ügyfélszolgálat