Személyi adókedvezmény – Akár 139 ezer forint is lehet

A súlyos egészségi problémával élő, fogyatékos emberek részére nagy segítséget jelentenek azok a kedvezmények, amelyek kiadásaikat csökkenthetik. A kedvezmények egy része független az esetleges keresőtevékenységtől, más részük a munkajövedelemhez kötődik – írja az Adó.hu alapján a 24.hu.

Kinek és mi jár?

A fogyatékossági támogatásban részesülők kedvezményei

A személyi jövedelemadóból vehetnek igénybe személyi adókedvezményt a fogyatékossági támogatásban részesülők. Normatív alapon közgyógyellátásra lehetnek jogosultak. A súlyosan mozgáskorlátozott fogyatékossági támogatásban részesülő személy pedig közlekedési kedvezményt igényelhet. Ilyen például a személygépkocsi szerzési és az átalakítási támogatás. Mindemellett parkolási igazolványt is kaphat.

A rokkantsági járadékban részesülők kedvezményei

A hasonló egészségi állapotban lévő, rokkantsági járadékban részesülők is jogosultak az adókedvezményre, továbbá közlekedésüknél utazási kedvezményt, gyógyszereiknél alanyi jogon közgyógyellátást vehetnek igénybe.

Mi is az a személyi adókedvezmény?

A súlyos fogyatékosságnak számító betegségekkel élők vehetik igénybe. Súlyos fogyatékosságnak számít például a cukorbetegség, a hallási, látási fogyatékosságok, vagy éppen a rosszindulatú daganatok. Mivel az évek során lehet, hogy egy új betegség miatt jogosulttá váltunk a kedvezményre, érdemes időnként átnézni a listát.

A cikk rávilágít: 2021. január 1-jétől a súlyosan fogyatékos magánszemély az összevont adóalapját csökkentheti személyi kedvezménnyel. A személyi adókedvezmény az első házasok kedvezményét és a családi kedvezményt megelőző sorrendben érvényesíthető.

Ez az adókedvezmény orvosi igazoláshoz és minimálbérhez kötött. Annak köszönhetően, hogy minimálbérhez van kötve, évről évre nagyobb az adókedvezmény. Idén a 232 ezer forintos minimálbérből kiindulva havonta 11 600 forint, éves szinten pedig 139 200 forint az adókedvezmény.

Ami még fontos lehet, hogy amennyiben valaki a tárgyévre nem érvényesítette a személyi adókedvezményt (például azért, mert a szükséges orvosi igazolást csak később kapta meg), annak utólag is van lehetősége számolni vele az adóbevallásában, az öt éves elévülési időn belül.

Jogosultsági hónapként azok a hónapok vehetők figyelembe, amelyben a fogyatékos állapot az erről szóló igazolás, határozat alapján legalább egy napig fennáll.

A fogyatékossági támogatás mellett korlátozás nélkül lehet keresőtevékenységet folytatni. A kereset utáni személyi jövedelemadó fizetésnél érvényesíthető a személyi kedvezmény.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

B kategóriás jogsi: ezt a 7 járművet is vezetheti vele, nem csak személyautót

Mire jó a B jogosítvány, mit vezethetek 2026-ban? Mutatjuk a 7 meglepő járművet, amit személyautón kívül is vezethet vele.

Ennyit adnak, ha zálogba adja az autót, ráadásul használhatja is közben

A pontos feltételeket és a kölcsönnel járó kockázatokat se hagyja senki figyelmen kívül!

Saját jogú és özvegyi nyugdíj együtt: az emelésnél mindkét ellátás beleszámít a 120.000-be?

Az öregségi nyugdíjminimum mellett januártól az özvegyi és hozzátartozói nyugellátások arányosan emelkednek.

Anyám és az öcsém kitúrtak az örökségből – hogyan követelhetem a kötelesrészemet?

A kötelesrész ingatlan ajándékozás esetén akkor is szóba jöhet, ha a szülő még életében az egyik gyerekének adta a házát – de az időpont és a szerződés is döntő lehet.

Óriási leárazások kávéra és csokira: Ne maradj le!

Összeszedtük, hol vannak most a legjobb akciók kávéra, teára, édességre és üdítőre, hogy könnyebb legyen a heti bevásárlás.
Nyitólap
Mikor utalják?
Ügyfélszolgálat
Hírlevél

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
Ügyfélszolgálat