Megtudtuk: ennyit veszítesz, ha eddig katás voltál

A kormány egy lépésben eltörölte a KATA nevű adónem minden olyan előnyét, ami négyszázezer kisvállalkozó számára jelentett méltányos megoldást. Mostantól senki, aki nem magánszemélyek részére szolgáltat – hacsak nem taxis -, nem adózhat kisadózóként.

Hanem nagyot fog adózni. A lapunk által megkérdezett könyvelő szerint legalább kétmillió forinttal kevesebb marad évente annál a vállalkozónál, aki eddig a KATA maximumát termelte meg bevételként, és mostantól átalányadózásra kényszerül. Ugyanerre jutott egyébként több független szakértő is.

Katás nem katás

Ha eddig évi hatszázezer forint katát és ötvenezer iparűzési adót kellett fizetnie, akkor átalányadózásra átállva, ennek a négyszeresét, közel hárommillió forintot fog adózni. Ez bizonyos tevékenységeknél, ahol költségek nemigen vannak, talán nem jelent akkora érvágást. De akinek a valós költségei vannak, mert például készítenek valamit, amihez alapanyagokat kell beszerezni, azoknak akár a fizetésük megfeleződését is jelentheti. Ha ehhez hozzávesszük a rezsiemelést is, ami az otthon dolgozó kisvállalkozóknak fájhat legjobban: egy torokra tett késpenge juthat eszünkbe.

Sokan felháborodnak egyébként azon, hogy miért pont a taxis személyszállító az egyetlen tevékenység, ahol megengedik, hogy cégeknek is számlázzon a katás. Erre talán az a válasz, hogy mindenki emlékszik még a taxisblokádra – a kormány is.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Nem kell fizetnie a KRESZ-tanulásért: ezeket az ingyenes lehetőségeket érdemes ismerni

KRESZ tanulás otthon ingyen több módon is lehetséges.

7 dolog, amivel csodát tesz a micellás víz: nem a sminklemosásra gondolunk

Hét meglepő dolog, amit micellás vízzel is megtisztíthatunk.

A szeretőjéhez költözött a férje, majd meghalt: jár neki az özvegyi nyugdíj? Meglepő szabály lépett életbe

Özvegyi nyugdíj különélés esetén: 2026 júliusától új szabály érvényes. Mutatjuk, mikor jár az ellátás, ha a házastárs elköltözött.

A szeretőjéhez költözött a férje, majd meghalt: jár neki az özvegyi nyugdíj? Meglepő szabály lépett életbe

Özvegyi nyugdíj különélés esetén: 2026 júliusától új szabály érvényes. Mutatjuk, mikor jár az ellátás, ha a házastárs elköltözött.

Sikeres forgalmi vizsga után mikor vezethetek? Ez a szabály 2026-ban

Sikeres forgalmi vizsga után mikor vezethetek 2026-ban?
Nyitólap
Mikor utalják?
Ügyfélszolgálat
Hírlevél

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
Ügyfélszolgálat