Nem válaszol az MVM a panaszodra? Itt jelentheted be, hogy sérelem ért

Mindannyian tudjuk, milyen frusztráló, amikor egy szolgáltatónál panaszt teszünk, de hetekig nem érkezik visszajelzés – sőt, egyáltalán nem érkezik semmi. Mit tehetünk, ha egy olyan hatalmas energiaipari vállalat sunnyog, mint az MVM? Az otthoni energiaellátás alapvető fontosságú, így ha probléma merül fel a számlázással, a szolgáltatás minőségével, kutyakötelességük az ügyfél panaszával foglalkozniuk. Mi legyen, ha az MVM nem válaszol – borítsuk a képzeletbeli asztalt?

A szolgáltatónak kötelező válaszolnia: 15 napos szabály

A magyar jogszabályok – elsősorban a villamos energiáról és a földgázellátásról szóló törvények – egyértelműen meghatározzák az energetikai szolgáltatók panaszkezelési kötelezettségét. A szolgáltató köteles a panasz kézhezvételétől számított 15 napon belül érdemi, írásos választ küldeni. Ez a határidő akkor is él, ha a megkeresést postán, e-mailben vagy személyesen kapták

Kivétel a 30 napos hosszabbítás. Erre akkor kerülhet sor, ha a panasz rendkívül bonyolult, és a 15 nap nem elegendő az érdemi vizsgálathoz. Ilyenkor a szolgáltató kérhet további 15 napos hosszabbítást, így a teljes határidő 30 napra nőhet. Azonban a hosszabbításról és annak okáról köteles az ügyfelet is írásban tájékoztatni a 15 napos eredeti határidő lejárta előtt. Ebből következik, nincs olyan, hogy 15 napon belül semmilyen megkeresés nem érkezik a szolgáltató részéről.

Az MVM a saját oldalán részletes tájékoztatást ad a panasz benyújtásáról, de az csak az első lépés. Akkor lesz belőle „ügy”, ha a szolgáltató nem tartja be a saját szabályait.

Online bárki könnyedén megnézheti az egészségügyi dokumentumait

Mi legyen, ha az MVM nem válaszol – borítsuk a képzeletbeli asztalt?

Azt semmiképp. Inkább…

  • Gyűjtsük össze a bizonyítékokat: Mindenképpen őrizzük meg az eredeti panaszt (dátummal ellátva), és azt a dokumentumot, amellyel igazolható, hogy a panasz megérkezett a szolgáltatóhoz (pl. tértivevény, e-mail feladó-cím, panaszszám).
  • Keressük fel a MEKH online felületét: A hivatal honlapján megtalálható a fogyasztói panaszbejelentő felület. Itt jelölhetjük, hogy a panaszkezelési határidőt sértette meg a szolgáltató.
  • A MEKH megvizsgálja az ügyet: Ha megállapítja a szolgáltató mulasztását, eljárást indít és bírságot szabhat ki.

Ha a szolgáltató mulasztása (a késői vagy nem érdemi válasz) miatt kár érte a felhasználót (pl. jogtalan kikapcsolás, vagy túlfizetés), az ügy más útra terelődik. A kártérítés megítélése nem a MEKH feladata. Ha van kártérítési igény, azt először a szolgáltatónál kell bejelenteni; ha a vita továbbra is fennáll, két fő lehetőség van:

Békéltető Testület (Fogyasztói Jogvita)

Ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja a pénzügyi viták rendezésének. Kérhető, hogy a szolgáltató fizessen kártérítést. Bár az eljárás a fogyasztóra nézve ingyenes, a testület határozata nem kötelező érvényű a szolgáltatóra nézve (hacsak előzetesen nem veti alá magát annak), de a legtöbb esetben be szokták tartani.

Bíróság

Ha a Békéltető Testület sem vezet eredményre, vagy az igény meghaladja a testület által hatékonyan kezelhető összeg nagyságát, végső esetben bírósághoz fordulhatunk kártérítésért.

Ha van még kérdése a témával kapcsolatban, keresse bátran kollégánkat az ingyenesen elérhető ügyfélszolgálatunkon!

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

A trükk, amitől igazán piros lesz a mikulásvirág: nem a locsoláson múlik

Hol piros, hol pasztell színekbe fordul. Vajon mitől függ? Rá tudunk segíteni, mielőtt betoppan karácsony napja?

Nem füstöl vissza, ha így tisztítod a cserépkályhát – a kályhamester is ezt csinálja 

Csakis így érdemes a cserépkályhát kitisztítani.

Puha, omlós, nosztalgikus: nagymama-féle tepertős pogácsa András-napra

Igazi magyar gasztronómiai különlegesség.

Így kérhetsz saját mozgáskorlátozott parkolót a házad elé: ez a pontos menete

Mozgáskorlátozott parkolóra lenne szükség az otthonodnál? Ügyintézés lépésről lépésre.

Itt ellenőrizheted, érvényes-e az autópálya matricád: csak pár kattintás az egész

Ma már gyerekjáték, és megelőzheti a kellemetlen meglepetéseket.

Amikor jogos a munka megtagadása: nem utasíthatja a főnöke erre a 3 dologra

Sokan nem tudják, hogy a munkáltató utasítását nem minden helyzetben kell teljesíteni. Vannak olyan szituációk, amikor a törvény kifejezetten megengedi, vagy akár elő is írja bizonyos feladatok visszautasítását.