Külföldről rendeltél? Ingyen hívható ez a szám, ha problémád van – magyar ügyfélszolgálatossal beszélhetsz

Külföldről rendeltél egy terméket, de nem az van a csomagban, amit vártál? Esetleg sérült és visszaküldenéd, csakhogy a cég nem reagál az e-mailekre? Ha te is úgy jártál, mint sok olvasónk, hogy nem tudod felvenni a kapcsolatot a céggel vagy nem akarnak cserét, akkor cikkünkből most kiderítheted, hogy hol élhetsz panasszal. Külföldi cég esetén így történik a fogyasztóvédelem panasz bejelentésének a menete.

Ingyenes fogyasztóvédelmi tanácsadás mindenkinek

Aki szeret online vásárolni, az jó, ha tudja, hogy ingyenes tanácsot a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületénél kérhet, ezen a telefonszámon: +36 80 496 001, illetve e-mail címen: info@fome.hu.

Ez egyébként bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén jól jöhet és, ha tanácstalanok vagyunk, hogy mit lehet vagy mit nem lehet tenni bizonyos helyzetekben, akkor érdeklődjünk a fenti telefonszámon. 

Ez a külföldi fogyasztóvédelem panasz bejelentésére szolgáló telefonszáma

Amennyiben valakinek külföldi céggel szemben merül fel fogyasztói panasza, az Európai Fogyasztói Központ segít a panasz megoldásában. De fontos tudni, hogy a Központ csak az EU-s országokban, az Egyesült Királyságban, Izlandon vagy Norvégiában honos vállalkozással szemben tud a panaszkezeléssel kapcsolatban segíteni. 

Magyar céggel vagy vállalkozással szemben felmerült panaszt a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál/Főosztálynál lehet tenni. Ide tartoznak a megrendelt áruval kapcsolatos problémák vagy, ha például egy villanyszerelést végző vállalkozással van probléma.

Tehát külföldi cég esetén is külön kell választani, hogy van olyan hatóság, amely végigviszi a panaszkezelést, de bizonyos esetekben csak tanácsot tud adni a lehetséges megoldási lehetőségekről és fórumokról.

Az Európai Fogyasztói Központ tehát az EU-n kívüli, illetve az Egyesült Királyságban, Izlandon vagy Norvégiában lévő cégekkel szemben tudja végigvinni a panaszkezelést.

A Központhoz az alábbi elérhetőségeken lehet fordulni:

  • postai úton (Igazságügyi Minisztérium – Európai Fogyasztói Központ; 1357 Budapest Pf. 2.),
  • e-mailen (info@magyarefk.hu),
  • telefonon a 06-1-896-77-47-es számon.

Igen, sajnos pont a legnépszerűbb cégekkel szemben (AliExpress, Temu, Wish) nem tud érdemben cselekedni az Európai Fogyasztóvédelmi Központ.

A témában természetesen kérdezheted Ügyfélszolgálatunkat is, ahol kollégáink két munkanapon belül válaszolnak!

Mi a teendő, ha EU-n kívülről rendeltél?

Sokan rendelünk az USA-ból és nyilván Kínából az olcsó árak és hatalmas választék miatt, amivel addig nincs is probléma, ha az van a csomagban, ami az elképzelésünknek megfelelő.

Sajnos az EU-n kívüli cégek (pl. AliExpress, Temu, Wish) esetében nincs közvetlen fogyasztóvédelmi szerv, amely rákényszeríthetné a kereskedőt a teljesítésre. Ilyen eset volt például, amikor ingyen tabletet ígértek, majd kiderült, hogy vásárláshoz és egyéb feltételekhez kötötték az ajánlatot.

Mik a lehetőségek a szóban forgó cégek esetében? Bankkártyás fizetés esetén lehet kérni, hogy a bank vonja vissza a tranzakciót. Ha nem azt kaptuk, amit kértünk vagy az eladó nem reagál, nincs nagyon más út.

A Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztálya tanácsadásban, tájékoztatásban tud segíteni, közvetlenül külföldi céggel szemben nincs jogérvényesítő erejük.

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

Elromlott a Lidlben vásárolt konyhai kisgép? Brutál egyszerű kicserélni, így működik a garancia

Mi az a jótállás és a szavatosság? Hogyan érvényesíthetjük a lidlös cuccoknál?

Fagykár elleni védekezés: egészséges és dúsan zöldellő kert lesz a jutalmad, ha ezt most megcsinálod

Nemsokára megérkeznek az első fagyok, ezért érdemes időben felkészülni a kerti növények teleltetésére....

A világ legfinomabb étele libaaprólékból: ludaskása Borbás Marcsi módra

A legfinomabb ludaskása Borbás Marcsi keze nyomán készül.

Kedvezménykártya nyugdíjasoknak: Így spórolhatsz minden nap

A kedvezménykártya nyugdíjasoknak egyszerű, olcsó és praktikus megoldás a mindennapi spórolásra. Érdemes kihasználni!

Nem fizet a biztosító az autósoknak, ha a téli guminál erre nem figyelnek – 2 eset, amit sokan nem tudnak

A biztosító két konkrét helyzetben is visszautasíthatja vagy visszakövetelheti a kifizetést, ha a téli gumi nem volt megfelelő.