Kimaradt járat, észrevétel? Így tehet panaszt a BKK-nál, hogy reagáljanak is rá

Budapesten mindenki került már olyan helyzetbe, amikor a busz egyszerűen nem jött. A sofőr kicsit túl komolyan vette a dudálást? Vagy a reggeli csúcsban úgy préselődtünk a villamoson, mintha egy szardíniásdobozban próbálnánk légzőgyakorlatot végezni? Ilyenkor nem kell legyinteni, hogy ‘úgysem változik semmi’. A BKK panaszbejelentés valóban működik, sőt, ha jól csináljuk, még válasz is érkezik.

Hol és hogyan lehet panaszt tenni?

A legegyszerűbb út a hivatalos online űrlap, amely itt érhető el: BKK panaszbejelentés. Itt meg kell adni az utazással kapcsolatos adatokat, a pontos időt, a járatszámot és a problémát. Ha például a 7-es busz helyett nagyjából a semmi jött, akkor a pontos dátum és idő megadásával tudják ellenőrizni a járművek GPS adatait és valóban utánanéznek. Ez nem egy fekete lyuk, ahová csak beledobáljuk a dühünket. A panaszokat ténylegesen rögzítik és feldolgozzák.

forgalomban a 9-es busz Budapesten

Más miatt tennél panaszt, de nem tudod merre indulj el? Ügyfélszolgálatunk segít!

Milyen ügytípusok vannak a BKK panaszbejelentésnél?

A BKK panaszbejelentés nem csak arról szól, hogy ‘nem jött a busz’. Több ügytípus közül lehet választani: ha a menetrend követhetetlen, ha a sofőr bunkón viselkedett, ha koszos volt a jármű, ha reggelente annyian utaznak, hogy még a kapaszkodón is csüngenek, vagy ha egyszerűen nagyobb buszra lenne szükség. Külön ügytípus van például a járatkimaradásra, a forgalmi rend változásával kapcsolatos panaszokra és az utastájékoztatás hibáira is. Ez azért jó, mert nem kell körülírni, hogy pontosan mi történt, csak kiválasztjuk a kategóriát és egyből célba ér a bejelentés.

Konkrét példák, amiket érdemes jelenteni

Ha egy sofőr minden utas szeme előtt úgy csukja az ajtót, mint Bruce Willis egy akciófilmben, akkor nem érdemes csak a szomszédunknak panaszkodni. Rögtön mehet a bejelentés. Ha a menetrend szerint este 10 után is közlekedik a jármű, de a valóságban csak a csillagok világítanak az Üllői úton, akkor azt szintén érdemes rögzíteni. Ha minden reggel azon gondolkodunk, hogy kéne-e inkább egy fitneszbérlet, mert a zsúfolt villamoson annyit gyúrunk a könyökünkkel, akkor szintén célszerű megírni, hogy sűrűbben kellene indítani a járatot.

Mire számíthatunk a bejelentés után?

A BKK panaszbejelentés után nem maradunk teljesen magunkra. Az ügyfélszolgálat minden esetben választ küld, általában néhány napon belül. Ha jogos a panasz, akkor vizsgálat indul és előfordulhat, hogy változtatás is történik: menetrendi módosítás, „sofőrfegyelmezés”, vagy éppen plusz jármű beállítása. Nem varázslat, de ha sok utas jelzi ugyanazt a problémát, akkor annak valódi következménye lehet.

Sokszor érezzük úgy, hogy a város közlekedése egy túlélőtúrára hasonlít, de a BKK panaszbejelentés egy működő eszköz, amivel mi is beleszólhatunk abba, hogyan nézzen ki a mindennapi utazás és tömegközlekedés. Használjuk!

Napi Spúrtipp
Hóvége Ügyfélszolgálat

A trükk, amitől igazán piros lesz a mikulásvirág: nem a locsoláson múlik

Hol piros, hol pasztell színekbe fordul. Vajon mitől függ? Rá tudunk segíteni, mielőtt betoppan karácsony napja?

Nem füstöl vissza, ha így tisztítod a cserépkályhát – a kályhamester is ezt csinálja 

Csakis így érdemes a cserépkályhát kitisztítani.

Puha, omlós, nosztalgikus: nagymama-féle tepertős pogácsa András-napra

Igazi magyar gasztronómiai különlegesség.

Így kérhetsz saját mozgáskorlátozott parkolót a házad elé: ez a pontos menete

Mozgáskorlátozott parkolóra lenne szükség az otthonodnál? Ügyintézés lépésről lépésre.

Itt ellenőrizheted, érvényes-e az autópálya matricád: csak pár kattintás az egész

Ma már gyerekjáték, és megelőzheti a kellemetlen meglepetéseket.

Amikor jogos a munka megtagadása: nem utasíthatja a főnöke erre a 3 dologra

Sokan nem tudják, hogy a munkáltató utasítását nem minden helyzetben kell teljesíteni. Vannak olyan szituációk, amikor a törvény kifejezetten megengedi, vagy akár elő is írja bizonyos feladatok visszautasítását.