Lehalt az E.ON app, eltűnt a számla? Ráfizetni te fogsz, ha nem figyelsz a határidőre

Nagy változásra készül a szolgáltató, ami okozhat némi bosszúságot az ügyfeleknek. Az E.ON Hungária Csoport júniusban egységesíti informatikai rendszereit, emiatt nehézkesebb lehet az ügyintézés és csúszások is várhatók. Mi tegyünk, ha az EON app nem működik és még az ügyfélszolgálatot sem érjük el? Mutatjuk, mire számíthatnak a felhasználók.
Az ELMŰ Hálózati Kft. és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellátási területén élő ügyfelek a júniusi és júliusi hónapokban változásokat tapasztalhatnak az ügyintézésben – hívja fel a figyelmet az E.ON Hungária Csoport. Ennek az az oka, hogy az E.ON egységesíti informatikai rendszereit – a jó hír, hogy így egyszerűbben kezelhetjük majd a szolgáltatással kapcsolatos ügyeinket. Az átállás a Budapesten és Pest vármegye nagy részén működő ELMŰ Hálózati Kft. minden ügyfelét, míg az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfeleit korlátozottan érinti. Probléma lehet például, hogy…
Az E.ON számla késik
Akár 3 hetes csúszást is tapasztalhatnak az ügyfelek az ELMŰ Hálózati Kft. területén az MVM-től érkező villamos energia elszámoló számlák érkezésében. Ez azokat a Budapesten és Pest vármegyében élőket érinti, akiknek 2025. június 22. és július 15. közé esik az éves leolvasási időszaka vagy okosmérővel rendelkeznek.
Az MVM azt ígéri, időben tájékoztatja majd a felhasználókat, e-mailben és levélben felhívja a figyelmüket az egybecsúszó számlák fizetési rendjéről, halasztott fizetési lehetőségről.
Az átállás időszakában az is előfordulhat, hogy…
Az EON app nem működik
Július 10-től új online ügyintézési felületet kapnak az ELMŰ Hálózati Kft. ügyfelei, akik eddig az eloszto.elmu.hu oldalt használták. Ez az oldal június 29-én végleg megszűnik, és már június 20-ától nem működik az E.ON Hálózat mobilapp sem. Az átállás után minden ügyintézés az eon.hu/ugyintezes oldalon vagy az E.ON Ügyfélszolgálat applikáción keresztül zajlik majd.
Mi nem lesz még?
- Június 20. és július 15. között nem készül rendszerhasználati díj számla azoknak, akik ezt külön fizetik az ELMŰ Hálózati Kft.-nek. A következő számla késhet, és akár hosszabb időszakot is lefedhet.
- Az éves fényképes leolvasás applikáción keresztül nem lesz elérhető. Az időpont módosításáról az E.ON külön tájékoztat.
- Június 14-től szünetel az új bekapcsolási igények és mérőcserék feldolgozása.
- Június 28-tól ugyan lehet általános tájékoztatást kérni és igényeket benyújtani, de a számlázás és folyószámlakezelés korlátozottan működik.
- Július 1–15. között nem lesz elérhető a folyamatkövető felület a HMKE (háztartási méretű kiserőmű) és új bekapcsolási igények nyomon követésére.

Maradt még kérdése? Forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, munkatársaink 2 napon belül ingyen válaszolnak!
Mi változik?
- Az ELMŰ Hálózati Kft. új e-mail címe: aramhalozat@eon.hu, új postacíme: 7602 Pécs, Pf. 400.
- A bankszámlaszám is változik. Mielőtt utalna, ellenőrizze az új számlán szereplő adatokat!
- Egyes azonosítók is megváltoznak. A mérő gyári száma és a POD (mérési pont azonosító) változatlan marad, utóbbira továbbra is szükség lesz ügyintézéskor. A POD a számla 3. oldalán található, „HU000…” kezdetű, 33 karakteres kód.
Július 10-től minden ügyfélszolgálati csatorna újra teljeskörűen működni fog, beleértve az online, telefonos és személyes ügyintézést is. A rendszerátállás alatt beérkezett ügyeket folyamatosan dolgozza fel az E.ON.
Az átállás késhetnek a számlák, és több azonosító, valamint a bankszámlaszám is megváltozik. Aki nem ellenőrzi időben az új adatokat vagy elsiklik a határidők felett, könnyen fizetési elmaradásba kerülhet.